ModnaKiecka.pl

Stylizacje do pracy, czyli co musi się znaleźć w szafie każdej businesswoman

Stylizacje do pracy, czyli co musi się znaleźć w szafie każdej businesswoman

Stylizacje do pracy mogą być naprawdę dużym wyzwaniem. Osoby pracujące na co dzień w biurach muszą stosować się do zasad dress code’u. Nieodpowiedni strój może być bowiem odebrany przez klienta, pracodawcę czy partnera biznesowego jako brak profesjonalizmu. Zatem jakie ubrania można nosić do biura, a z czego trzeba zrezygnować?

Stylizacje do pracy - co powinno się znaleźć w damskiej szafie?

Jeśli mowa o pracy w biurze, to zawsze najlepszym rozwiązaniem jest klasyka. Mile widziane są ubrania eleganckie, proste, stylowe. Stylizacje do pracy można natomiast niekiedy nieco podkręcić dodatkami.

Kompletowanie garderoby warto zacząć od białej koszuli. Przy jej pomocy stworzyć można wbrew pozorom wiele ciekawych stylizacji. Musi być to jednak model wykonany z naprawdę wysokiej jakości materiału. Idealnym wyborem będzie koszula o nieco luźniejszym fasonie, która nie krępuje ruchów. Panie, które nie lubią śnieżnej bieli, zdecydować się mogą na model utrzymany w innym, ale nadal stonowanym kolorze n.p różowym. Klasyczna koszula tworzy połączenie idealne z cygaretkami lub ołówkową spódnicą. Na górę zarzucić można marynarkę.

Dobrze jest też zainwestować we wspomnianą już spódnicę o ołówkowym kroju. Klasyką samą w sobie jest model czarny, ale równie dobrze zdecydować się można na inną barwę np. granat lub ciemną zieleń. Taką spódnicę nosić można nie tylko z czółenkami na obcasie, ale i eleganckimi balerinami czy mokasynami.

W szafie każdej kobiety, nie tylko pracującej w biurze, powinna się znaleźć co najmniej jedna tzw. mała czarna. To strój idealny na różne okazje. Dobrze dobrane dodatki z niepozornej sukienki stworzyć mogą stylizację odpowiednią nawet na wieczorny bankiet.

Poza tym należy zwrócić uwagę na damskie garnitury. Trudno o lepszą bazę dla stylizacji biurowych i biznesowych. Komplet składający się ze spodni i marynarki to świetna alternatywa dla spódnicy i bluzki. Żakiety zresztą również są niezbędnym elementem w garderobie kobiet pracujących w biurze. Najpopularniejsze są modele w kolorze czarnym i szarym. Mogą być taliowane i dobrze dopasowane do ciała, ale na topie od jakiegoś czas są również marynarki oversize.

Stylizacje do pracy w wersji smart casual

W niektórych biurach nie obowiązują jednak bardzo restrykcyjne zasady dress code’u. Wówczas postawić można na tzw. smart casual, a więc sportową elegancję. Nie oznacza to oczywiście, że do pracy założyć można dresy. Co więc oznacza to pojęcie?

Idąc do biura, sięgnąć bez obaw sięgnąć można np. po golf i marynarkę oversize oraz nieco luźniejsze spodnie. Włosy można spiąć w kucyk, a w uszach zawiesić kolczyki koła. Powstanie w ten sposób bardzo ciekawa stylizacja do pracy - wygodna i nieco nonszalancka. Latem wspomniany golf zamienić można na prosty top. W połączeniu z marynarką prezentować się będzie doskonale. Żakiet przy tym wcale nie musi być czarny. W szafie warto mieć także modele nieco bardziej kolorowe np. różowe czy niebieskie.

Zdarza się, że w pracy pozwolić sobie można na jeszcze większy luz. Wtedy oczywistym wyborem są wygodne jeansy i T-shirt. Dla wielu kobiet to zdecydowanie ulubiona stylizacja. Warto też zadbać o dodatki w postaci stylowych butów i ciekawej biżuterii. Obuwie może być eleganckie lub sportowe - każdy ma w tym zakresie swoje własne preferencje.

Prawdziwym hitem może być poza tym stylizacja do pracy składająca się z klasycznego T-shirtu w kolorze białym i eleganckiej spódnicy. Na stopy założyć można baleriny, mokasyny czy tenisówki. Pole do popisu jest całkiem spore.

Jak podkręcić stylizacje do pracy za pomocą dodatków?

Tworząc stylizacje do pracy, nie można oczywiście zapominać o dodatkach. Są one w stanie nadać lookowi całkiem innego charakteru.

W przypadku stylizacji formalnych dobrym rozwiązaniem może być wiązana na szyi apaszka, broszka wpięta w klapę marynarki czy delikatne kolczyki wkrętki. Zdarzają się też miejsca pracy, w których można nieco bardziej zaszaleć. Wtedy założyć można bardziej okazałą biżuterię.

Zasada jest jedna - im sztywniejsze zasady dress code’u obowiązują w danym miejscu, tym skromniejsze i mniej rzucające się w oczy powinny być dodatki. Poza tym warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach:

- akcesoria pod żadnym pozorem nie mogą przeszkadzać w wykonywaniu pracy,

- należy stawiać na dodatki wysokiej jakości,

- biżuteria i inne akcesoria nie powinny być zbyt krzykliwe,

- mniej zawsze znaczy więcej i najlepiej sprawdza się klasyka.

© 2020 Modnakiecka.pl Edytuj preferencje zgód
made with by www.mamezi.pl
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium